Consent management platform
Omschrijving
Een Consent Management Platform (CMP) is een softwareoplossing waarmee persoonlijke informatie en toestemmingen verzameld en beheerd kunnen worden. Dit is in overeenstemming met de wet- en regelgeving op het gebied van gegevensbescherming, zoals de AVG van de EU.
De "eigenaar" van de gegevens kan de persoonsgegevens wijzigen, verwijderen, inzien of door laten geven aan een andere organisatie. Hierdoor ontstaat er inzicht in de levenscyclus van de persoonsgegevens: vanaf het moment van toestemming tot en met het moment dat de gegevens worden verwijderd.
Contentarchitectuur
Doel van contentarchitectuur is de ruggengraat van content en kanalen te versterken. De contentarchitectuur is vaak onzichtbaar in het eindproduct, maar zorgt ervoor dat je je content logisch en consistent presenteert én efficiënt kunt managen. Bovendien helpt het je om content te typeren, definiëren en structureren om zo een consistente en relevante klantbeleving te garanderen – ongeacht het kanaal.
Lees meer over Contentarchitectuur
Checklist: website zichtbaar en vindbaar
Op dit moment verandert er veel op het gebied van zoekmachines, AI-overview, zero-click-search en strengere wetgeving. Om nog relevant te zijn op internet moeten websites fundamenteel anders worden ingericht dan we gewend waren. De checklist Website geeft je inzicht.
Lees meer
Contentarchitectuur: denk vanuit je klant
Door de contentarchitectuur over alle kanalen eenduidig rond behoeftes en intenties in te richten ontstaat er een natuurlijke een vraaggerichte navigatiestructuur:
Lees meer
Contentarchitectuur: klantcases
Contentarchitectuur is vaak onzichtbaar in het eindproduct, maar zorgt ervoor dat je je content logisch en consistent presenteert én efficiënt kunt managen.
Lees meer
Model: Willen weten en werken met de AVG
De AVG is niet complex. Het wordt door veel organisaties complex gemaakt. De AVG biedt juist veel voordelen. Om te profiteren van de AVG breng je de voordelen van de privacywet voor jouw organisatie in kaart. Dit creëert draagvlak bij je medewerkers voor de AVG en houdt iedereen gefocust op het doel: goede data hygiëne dus ook een veel betere de dienstverlening en daardoor een betere concurrentiepositie. De zes stappen van het model AVG helpen je bij de inrichting.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentarchitectuur (48)
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Breadcrumb trail
Canonical tags
CCS Stylesheet
Consent management platform