Algoritme
Omschrijving
Een algoritme is een eindig set van instructies. Anno nu wordt vooral het 'etiket' technologie geplakt op algoritme. Volgens wiskundige Hannah Fry heeft een algoritme vier verschillende functies:
- prioriteren: zoekmachine beslist welke zoekresultaten bovenaan komen te staan;
- classificeren: een medisch algoritme bijvoorbeeld onderscheidt kankercellen van gewone cellen;
- associëren: een datingsite beveelt een geschikte partner aan op basis van bepaalde kenmerken;
- filteren: Siri en Alexa filteren het achtergrondgeluid weg bij hun spraakherkenning. Een ander voorbeeld van filtering is 'collaboratieve filtering'; het algoritme maakt klantgroepen op basis van het gedrag van heel veel klanten. Als het gedrag van één klant past bij een specifieke groep, dan weet het algoritme wat het moet doen.
Een algoritme kan informeren, adviseren of autonoom handelen:
- informeren: het algoritme geeft informatie op basis waarvan door een mens een beslissing genomen kan worden.
- adviseren: het algoritme beveelt een of meerdere acties aan. Bijvoorbeeld een geselecteerde vakantie op basis van zoekgedrag. Of de 'Aanbevolen voor jou'-optie van Netflix. De mens neemt het advies wel of niet over.
- beslissen: het algoritme neemt besluiten zonder verdere menselijke tussenkomst. De meest bekende is de toeslagenaffaire of een beslisboom voor bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is marketeers en contentspecialisten te helpen bij het uitdenken, creëren, publiceren, distribueren en het beheren van alle content. Dankzij het toepassen van de juiste content tools werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Wil je alles weten over zes soorten contentinstrumenten? Download dan onze whitepaper Contentinstrumenten.
Lees meer over Contentinstrumenten

Model: Content-DNA
Het DNA van je content bepaalt hoe jij jezelf op alle kanalen laat zien. In vier stappen maak je jouw eigen content-CNA met een eigen stem. Zodat iedereen, zelfs zonder logo, ziet dat jij het bent.
Lees meer

Model: Klantprofiel in kaart brengen
Met behulp van ons model Klantprofiel in kaart brengen ontwikkel je in vijf stappen een persona.
Lees meer

Linkbuilding in het AI-tijdperk: zo blijf je zichtbaar voor je doelgroep
Goede backlinks zorgen voor zichtbaarheid en autoriteit. Lees hoe je met linkbuilding inzet en hoe onze vijf V’s voor linkbuilding je - ook in dit AI tijdperk je helpen.
Lees meer

AI Overview verandert de spelregels. Ben jij er klaar voor?
AI Overview verandert zoekmachines naar antwoordmachines, Dit is nog maar het begin van alle ontwikkelingen. Lees wat ons nog te wachten staat, en hoe onze zeven tips je nu kunnen helpen.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action