Contenthiërarchie
Omschrijving
De contenthiërarchie bepaalt de hiërarchische niveaus van de contentonderdelen. Het is niet noodzakelijk dat alle contentonderdelen altijd en overal in onderstaande hiërarchie worden toegepast. Een contentelement kan ook "los" gepubliceerd worden, bijvoorbeeld als een quote. De niveaus die we onderscheiden zijn:
- 1e niveau "kanaal": heeft als doel interacties te faciliteren.
- 2e niveau "middel", voorbeeld een App: heeft als doel visie en boodschap over te brengen.
- 3e niveau "pagina's", voorbeeld home- en landingspagina's: hebben als doel contenttype en interactieve content te presenteren.
- 4e niveau "contentmodel" (template): heeft een vaste structuur en als doel een contenttype (bijvoorbeeld een artikel) als één geheel te presenteren.
- 5e niveau "contentelementen": hebben als doel een contenttype samen te stellen.
Contentarchitectuur
Doel van contentarchitectuur is de ruggengraat van content en kanalen te versterken. De contentarchitectuur is vaak onzichtbaar in het eindproduct, maar zorgt ervoor dat je je content logisch en consistent presenteert én efficiënt kunt managen. Bovendien helpt het je om content te typeren, definiëren en structureren om zo een consistente en relevante klantbeleving te garanderen – ongeacht het kanaal.
Lees meer over Contentarchitectuur
Checklist: website zichtbaar en vindbaar
Op dit moment verandert er veel op het gebied van zoekmachines, AI-overview, zero-click-search en strengere wetgeving. Om nog relevant te zijn op internet moeten websites fundamenteel anders worden ingericht dan we gewend waren. De checklist Website geeft je inzicht.
Lees meer
Contentarchitectuur: denk vanuit je klant
Door de contentarchitectuur over alle kanalen eenduidig rond behoeftes en intenties in te richten ontstaat er een natuurlijke een vraaggerichte navigatiestructuur:
Lees meer
Contentarchitectuur: klantcases
Contentarchitectuur is vaak onzichtbaar in het eindproduct, maar zorgt ervoor dat je je content logisch en consistent presenteert én efficiënt kunt managen.
Lees meer
Model: Willen weten en werken met de AVG
De AVG is niet complex. Het wordt door veel organisaties complex gemaakt. De AVG biedt juist veel voordelen. Om te profiteren van de AVG breng je de voordelen van de privacywet voor jouw organisatie in kaart. Dit creëert draagvlak bij je medewerkers voor de AVG en houdt iedereen gefocust op het doel: goede data hygiëne dus ook een veel betere de dienstverlening en daardoor een betere concurrentiepositie. De zes stappen van het model AVG helpen je bij de inrichting.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentarchitectuur (48)
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Breadcrumb trail
Canonical tags
CCS Stylesheet
Consent management platform