Duplicate content

Contentinstrumenten
Contentarchitectuur

Omschrijving

Duplicate content is een blok content die identiek of bijna identiek is binnen één kanaal of meerdere kanalen.

Er zijn drie soorten:

  1. technische duplicate content. Er zijn varianten van de url die zorgen voor exact dezelfde pagina's. Bijvoorbeeld de beveiligde (HTTPS) als onbeveiligde (HTTP) versies van een website.
  2. inhoudelijke duplicate content. De inhoud van verschillende pagina's is grotendeels gelijk. Of zijn de standaard content op verschillende pagina's, bijvoorbeeld het adres en merkbelofte.
  3. gekopieerde content. Verschillende sites gebruiken dezelfde bron. Voorbeeld is productbeschrijvingen die door de fabrikant worden geleverd.

Duplicate content kan leiden tot lagere rankings en verminderde zichtbaarheid in de zoekresultaten. Als duplicate content niet te voorkomen is, worden "canonical tags" toegepast. Hiermee weet de zoekmachine welke versie van de content de voorkeur heeft.

Contentinstrumenten

Doel van contentinstrumenten is marketeers en contentspecialisten te helpen bij het uitdenken, creëren, publiceren, distribueren en het beheren van alle content. Dankzij het toepassen van de juiste content tools werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.  


Wil je alles weten over zes soorten contentinstrumenten? Download dan onze whitepaper Contentinstrumenten.