Duplicate content
Omschrijving
Duplicate content is een blok content die identiek of bijna identiek is binnen één kanaal of meerdere kanalen.
Er zijn drie soorten:
- technische duplicate content. Er zijn varianten van de url die zorgen voor exact dezelfde pagina's. Bijvoorbeeld de beveiligde (HTTPS) als onbeveiligde (HTTP) versies van een website.
- inhoudelijke duplicate content. De inhoud van verschillende pagina's is grotendeels gelijk. Of zijn de standaard content op verschillende pagina's, bijvoorbeeld het adres en merkbelofte.
- gekopieerde content. Verschillende sites gebruiken dezelfde bron. Voorbeeld is productbeschrijvingen die door de fabrikant worden geleverd.
Duplicate content kan leiden tot lagere rankings en verminderde zichtbaarheid in de zoekresultaten. Als duplicate content niet te voorkomen is, worden "canonical tags" toegepast. Hiermee weet de zoekmachine welke versie van de content de voorkeur heeft.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is marketeers en contentspecialisten te helpen bij het uitdenken, creëren, publiceren, distribueren en het beheren van alle content. Dankzij het toepassen van de juiste content tools werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Wil je alles weten over zes soorten contentinstrumenten? Download dan onze whitepaper Contentinstrumenten.
Lees meer over Contentinstrumenten

Model: Content-DNA
Het DNA van je content bepaalt hoe jij jezelf op alle kanalen laat zien. In vier stappen maak je jouw eigen content-CNA met een eigen stem. Zodat iedereen, zelfs zonder logo, ziet dat jij het bent.
Lees meer

Model: Klantprofiel in kaart brengen
Met behulp van ons model Klantprofiel in kaart brengen ontwikkel je in vijf stappen een persona.
Lees meer

Linkbuilding in het AI-tijdperk: zo blijf je zichtbaar voor je doelgroep
Goede backlinks zorgen voor zichtbaarheid en autoriteit. Lees hoe je met linkbuilding inzet en hoe onze vijf V’s voor linkbuilding je - ook in dit AI tijdperk je helpen.
Lees meer

AI Overview verandert de spelregels. Ben jij er klaar voor?
AI Overview verandert zoekmachines naar antwoordmachines, Dit is nog maar het begin van alle ontwikkelingen. Lees wat ons nog te wachten staat, en hoe onze zeven tips je nu kunnen helpen.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action