Duplicate content
Omschrijving
Duplicate content is een blok content die identiek of bijna identiek is binnen één kanaal of meerdere kanalen.
Er zijn drie soorten:
- technische duplicate content. Er zijn varianten van de url die zorgen voor exact dezelfde pagina's. Bijvoorbeeld de beveiligde (HTTPS) als onbeveiligde (HTTP) versies van een website.
- inhoudelijke duplicate content. De inhoud van verschillende pagina's is grotendeels gelijk. Of zijn de standaard content op verschillende pagina's, bijvoorbeeld het adres en merkbelofte.
- gekopieerde content. Verschillende sites gebruiken dezelfde bron. Voorbeeld is productbeschrijvingen die door de fabrikant worden geleverd.
Duplicate content kan leiden tot lagere rankings en verminderde zichtbaarheid in de zoekresultaten. Als duplicate content niet te voorkomen is, worden "canonical tags" toegepast. Hiermee weet de zoekmachine welke versie van de content de voorkeur heeft.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is contentspecialisten te ondersteuning bij de ontwikkeling, publicatie, distributie en het beheer van alle content. Zo werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Lees meer over Contentinstrumenten

Personalisatie: zo maak je het verschil met je marketingstrategie
Met hyperpersonalisatie kun je gericht en gepast klanten bereiken. Daardoor voelen ze zich gezien en bijzonder – en bind je ze aan je merk.
Lees meer

Hoe ontsnappen we uit de filterbubbel?
Zoekmachines en sociale media stemmen hun content af op eerder zoekgedrag. Het resultaat: jij krijgt geen objectieve hits of posts te zien, waardoor je telkens wordt bevestigd in wat je al wist of dacht.
Lees meer

Kiezen tussen een headless en hybride CMS
Ga je voor een traditioneel, headless of hybride CMS? We leggen de voor- en nadelen uit, zodat duidelijk wordt welk type het beste bij je organisatie past.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action