AVG
Omschrijving
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) biedt mensen de mogelijkheid om voor zichzelf op te komen bij de verwerking van hun persoonsgegevens. Bijvoorbeeld door de gegevens te laten verwijderen of te wijzigingen.
Organisaties die persoonsgegevens verzamelen en gebruiken hebben de verplichting om zich aan de basisprincipes van de AVG te houden.
De zes AVG-beginselen zijn:
- rechtmatigheid, behoorlijkheid en transparantie;
- doelbinding;
- dataminimalisatie;
- juistheid;
- opslagbeperking;
- vertrouwelijkheid en integriteit.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is contentspecialisten te ondersteuning bij de ontwikkeling, publicatie, distributie en het beheer van alle content. Zo werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Lees meer over Contentinstrumenten

Personalisatie: zo maak je het verschil met je marketingstrategie
Met hyperpersonalisatie kun je gericht en gepast klanten bereiken. Daardoor voelen ze zich gezien en bijzonder – en bind je ze aan je merk.
Lees meer

Hoe ontsnappen we uit de filterbubbel?
Zoekmachines en sociale media stemmen hun content af op eerder zoekgedrag. Het resultaat: jij krijgt geen objectieve hits of posts te zien, waardoor je telkens wordt bevestigd in wat je al wist of dacht.
Lees meer

Kiezen tussen een headless en hybride CMS
Ga je voor een traditioneel, headless of hybride CMS? We leggen de voor- en nadelen uit, zodat duidelijk wordt welk type het beste bij je organisatie past.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action