Contentmodellering
Omschrijving
Contentmodellering is het creëren van de contentarchitectuur. Het is het definiëren van de contentmodellen en de elementen die worden toegepast om content te creëren en te distribueren om zo een consistente ervaring te garanderen op alle kanalen en platforms.
Door een gestructureerd contentmodel op te zetten, kunnen organisaties een goed georganiseerd productie-, beheer- en distributieproces creëren. Dankzij dit raamwerk worden contentmakers, ontwerpers en webontwikkelaars geholpen bij het efficiënt organiseren, publiceren en distribueren van content.
Contentmodellering en "UX" zijn nauw verwant. Terwijl contentmodellering de basis vormt voor het organiseren en beheren van content, richt UX zich op hoe die content aan gebruikers wordt gepresenteerd om zo een consistente ervaring te bieden op alle platforms en kanalen.
Contentarchitectuur
Doel van contentarchitectuur is de ruggengraat van content en kanalen te versterken. De contentarchitectuur is vaak onzichtbaar in het eindproduct, maar zorgt ervoor dat je je content logisch en consistent presenteert én efficiënt kunt managen. Bovendien helpt het je om content te typeren, definiëren en structureren om zo een consistente en relevante klantbeleving te garanderen – ongeacht het kanaal.
Gerelateerd aan Contentarchitectuur (48)
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Breadcrumb trail
Canonical tags
CCS Stylesheet
Consent management platform