Second party data
Omschrijving
"Second party data" zijn data die een organisatie verkrijgt van een vertrouwde partner. Wat meestal betekent dat de datakwaliteit en nauwkeurigheid bekend is. Een voorbeeld van second party data is de data die media-uitgevers verkopen aan adverteerders. Of van een supermarkt die zijn klantloyaliteitsdata verkoopt aan een creditcardmaatschappij. Een ander voorbeeld is data kopen van datamarktplaatsen. Voordeel hiervan is dat de gewenste data kunnen worden geselecteerd. Zie ook First Party en Third Party.
Contentarchitectuur
Doel van contentarchitectuur is de ruggengraat van content en kanalen te versterken. De contentarchitectuur is vaak onzichtbaar in het eindproduct, maar zorgt ervoor dat je je content logisch en consistent presenteert én efficiënt kunt managen. Bovendien helpt het je om content te typeren, definiëren en structureren om zo een consistente en relevante klantbeleving te garanderen – ongeacht het kanaal.
Gerelateerd aan Contentarchitectuur (48)
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Breadcrumb trail
Canonical tags
CCS Stylesheet
Consent management platform