Landingspagina

Contentarchitectuur

Omschrijving

Een landingspagina is een bestemmingspagina, een pagina waarop bezoekers landen na het aanklikken van een banner, een advertentie - op een andere, of op de eigen site - of op een link uit een e-mail (een digitale nieuwsbrief bijvoorbeeld). Het is belangrijk dat de landingspagina voldoet aan de verwachtingen van de "lander"; het onderwerp behandelt en presenteert dat in de banner, advertentie of e-mail wordt gecommuniceerd. Een landingspagina is als het ware een pagina op een website die als introductie voor het navolgende gedeelte van de site dient. Er wordt veelal vanuit externe websites of zoekmachines naar een landingspagina verwezen. Gebruikers komen weliswaar midden in de site terecht, maar bevinden zich wel op een pagina waar het betreffende onderwerp wordt behandeld.

Contentarchitectuur

Doel van contentarchitectuur is de ruggengraat van content en kanalen te versterken. De contentarchitectuur is vaak onzichtbaar in het eindproduct, maar zorgt ervoor dat je je content logisch en consistent presenteert én efficiënt kunt managen. Bovendien helpt het je om content te typeren, definiëren en structureren om zo een consistente en relevante klantbeleving te garanderen – ongeacht het kanaal.