Canonical tags
Omschrijving
Een canonical tag is een stukje code dat toegevoegd wordt aan de HTML-code van een webpagina. Het is de wegwijzer voor een zoekmachine; wanneer er dubbele content op de website staat, spoort hij die op. De zoekmachine moet wel weten welke pagina in de zoekresultaten moet komen en welke niet.
De content die uitgesloten wordt moet wel echt dubbel zijn en niet bijna dubbel. Een canonical tag zorgt er namelijk voor dat de zoekmachine maar naar één van de pagina's kijkt en de andere(n) volledig negeert.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is contentspecialisten te ondersteuning bij de ontwikkeling, publicatie, distributie en het beheer van alle content. Zo werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Lees meer over Contentinstrumenten

Personalisatie: zo maak je het verschil met je marketingstrategie
Met hyperpersonalisatie kun je gericht en gepast klanten bereiken. Daardoor voelen ze zich gezien en bijzonder – en bind je ze aan je merk.
Lees meer

Hoe ontsnappen we uit de filterbubbel?
Zoekmachines en sociale media stemmen hun content af op eerder zoekgedrag. Het resultaat: jij krijgt geen objectieve hits of posts te zien, waardoor je telkens wordt bevestigd in wat je al wist of dacht.
Lees meer

Kiezen tussen een headless en hybride CMS
Ga je voor een traditioneel, headless of hybride CMS? We leggen de voor- en nadelen uit, zodat duidelijk wordt welk type het beste bij je organisatie past.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action