Contentsoorten
Omschrijving
Contentsoorten zijn categorieën waarin de inhoud wordt ingedeeld op basis van het doel of de aard van de boodschap.
Bijvoorbeeld:
- amusement/entertainment content: doel is om te vermaken, zoals video's, games, en memes;
- Branded content: doel is een positieve associatie met het merk op te bouwen door content die nuttig, grappig of boeiend is;
- commerciële/promotionele content: doel is om verkoop te stimuleren, door bijvoorbeeld advertenties, productaanbiedingen en commerciële video's;
- educatieve content: doel is de doelgroep wijzer te maken/leren zoals door middel van tutorials of cursussen;
- financiële/administratieve content (in het kader van e-commerce): doel is te duiden wat de kosten voor een product of dienst zijn. Ook het totaal van alle aankopen samen of de status van de betaling;
- informatieve content: doel is om te informeren, zoals in de vorm van whitepapers, handleidingen en blogartikelen;
- interactieve content: doel is een activiteit van de bezoeker te bewerkstelligen, zodat het juiste antwoord op een probleem verschijnt. Of er waardevolle kennis verschijnt, zoals bij een test. Ook een poll of quiz is interactieve content;
- service verlenende content: doel is de gehele klantreis te ondersteunen met de juiste content op juiste plaats én op het juiste moment. Bijvoorbeeld de uitleg hoe er besteld of betaald of geretourneerd kan worden. Of een advies voor een beter passend(e) product/dienst.
Contentarchitectuur
Doel van contentarchitectuur is de ruggengraat van content en kanalen te versterken. De contentarchitectuur is vaak onzichtbaar in het eindproduct, maar zorgt ervoor dat je je content logisch en consistent presenteert én efficiënt kunt managen. Bovendien helpt het je om content te typeren, definiëren en structureren om zo een consistente en relevante klantbeleving te garanderen – ongeacht het kanaal.
Lees meer over Contentarchitectuur
Checklist: website zichtbaar en vindbaar
Op dit moment verandert er veel op het gebied van zoekmachines, AI-overview, zero-click-search en strengere wetgeving. Om nog relevant te zijn op internet moeten websites fundamenteel anders worden ingericht dan we gewend waren. De checklist Website geeft je inzicht.
Lees meer
Contentarchitectuur: denk vanuit je klant
Door de contentarchitectuur over alle kanalen eenduidig rond behoeftes en intenties in te richten ontstaat er een natuurlijke een vraaggerichte navigatiestructuur:
Lees meer
Contentarchitectuur: klantcases
Contentarchitectuur is vaak onzichtbaar in het eindproduct, maar zorgt ervoor dat je je content logisch en consistent presenteert én efficiënt kunt managen.
Lees meer
Model: Willen weten en werken met de AVG
De AVG is niet complex. Het wordt door veel organisaties complex gemaakt. De AVG biedt juist veel voordelen. Om te profiteren van de AVG breng je de voordelen van de privacywet voor jouw organisatie in kaart. Dit creëert draagvlak bij je medewerkers voor de AVG en houdt iedereen gefocust op het doel: goede data hygiëne dus ook een veel betere de dienstverlening en daardoor een betere concurrentiepositie. De zes stappen van het model AVG helpen je bij de inrichting.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentarchitectuur (48)
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Breadcrumb trail
Canonical tags
CCS Stylesheet
Consent management platform