AI
Omschrijving
Artificiële/kunstmatige intelligentie (AI) is het nabootsen van menselijke vaardigheden met een computersysteem, zoals redeneren, leren, analyseren, plannen, aanbevelen en zelfstandig beslissen zonder tussenkomst van menselijke intelligentie.
AI draait niet alleen om rekenkracht. Maar ook om het (zelfstandig) leren en beslissingen nemen. Het lerend vermogen is juist typerend voor kunstmatige intelligentie. AI gebruikt regels die door mensen zijn geformuleerd. AI leert ook van de eigen ervaring en omgeving en kan zelfstandig het gedrag daarop aanpassen.
AI maakt allang onderdeel uit van ons dagelijks leven. Zoals in geval van zoekmachines die snel de juiste informatie geven. Ook zijn er AI programma's die een tekst voor een artikel schrijven of vertalen, of foto's en video's maken. AI kan ook aanbevelingen doen voor producten die aansluiten bij persoonlijke behoeftes. Zelfs in de gezondheidszorg wordt AI steeds vaker ingezet bij het stellen van diagnoses.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is contentspecialisten te ondersteuning bij de ontwikkeling, publicatie, distributie en het beheer van alle content. Zo werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Lees meer over Contentinstrumenten

Personalisatie: zo maak je het verschil met je marketingstrategie
Met hyperpersonalisatie kun je gericht en gepast klanten bereiken. Daardoor voelen ze zich gezien en bijzonder – en bind je ze aan je merk.
Lees meer

Hoe ontsnappen we uit de filterbubbel?
Zoekmachines en sociale media stemmen hun content af op eerder zoekgedrag. Het resultaat: jij krijgt geen objectieve hits of posts te zien, waardoor je telkens wordt bevestigd in wat je al wist of dacht.
Lees meer

Kiezen tussen een headless en hybride CMS
Ga je voor een traditioneel, headless of hybride CMS? We leggen de voor- en nadelen uit, zodat duidelijk wordt welk type het beste bij je organisatie past.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action