Lead generation

Kanaalinstrumenten
Contentinstrumenten

Omschrijving

Lead generation is een proces dat zich richt op het opbouwen van relaties met leads en ze te converteren naar loyale klanten. Leads generation is vooral een B2B marketingstrategie.

Lead generation gaat stap voor stap: aantrekken, identificeren, selecteren en kwalificeren van leads met als doel een klantrelatie op te bouwen. Leadgeneratie is belangrijk, hoe meer potentiële klanten er geïnteresseerd zijn hoe meer nieuwe klanten er worden geworven.

Er is niet alleen veel kennis over de lead nodig, maar ook meerdere contacten om een deal te sluiten. Met slechts één "cold call" of één verkooppresentatie worden niet veel klanten binnengehaald. Er zijn meerdere contacten en aanvullende informatie nodig. Vooral persoonlijke communicatie.

Kanaalinstrumenten

Doel van kanaalinstrumenten is medewerkers en klanten te ondersteunen, zodat elk klantcontact soepel verloopt. Dankzij goed ingerichte kanaalinstrumenten zijn medewerkers in staat om de beoogde service te bieden en van elk klantcontact een memorabele beleving te maken.