Klantvraaganalyse

Contentinstrumenten

Omschrijving

De klantvraaganalyse is een methode die is ontwikkeld door Data Direction. Het is een kwalitatieve en kwantitatieve analyse van het gedrag van klanten in alle kanalen van de organisatie. Zoals het zoekgedrag, gestelde vragen, behoeftes, kanaalverandering, afhaakmomenten, etc.

Door al dit gedrag te registreren en te monitoren, kan een goed beeld gevormd worden van vragen waar klanten mee zitten of de behoeften die er bestaan. Op basis van de resultaten van die analyse kunnen content, kanalen, producten, diensten en dienstverlening worden afgestemd op de vragen en behoeftes van de klant.

Door de klantvraaganalyse permanent uit te voeren ontstaat er een Verbetercirkel. Dit is een methode om continu te verbeteren aan de hand van een vaste structuur. Op deze wijze ontstaat een lerende en zich continue ontwikkelende organisatie.

Contentinstrumenten

Doel van contentinstrumenten is marketeers en contentspecialisten te helpen bij het uitdenken, creëren, publiceren, distribueren en het beheren van alle content. Dankzij het toepassen van de juiste content tools werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.  


Wil je alles weten over zes soorten contentinstrumenten? Download dan onze whitepaper Contentinstrumenten.