Content operations platform
Omschrijving
Een content operations platform maakt een gestructureerde manier van werken met content mogelijk. Het gehele proces van plannen, ontwikkelen tot en met beheren van alle kanalen wordt systeemtechnisch ondersteund. De kern van een COP is de workflow. Dit omvat (wel of niet ondersteund door AI) het definiëren van rollen, verantwoordelijkheden en tijdlijnen, het verzekeren dat content naadloos door meerdere "compliance-reviews" of bewerkingen gaat en relevant blijft gedurende de hele levenscyclus.
COP:
- optimaliseert planning en uitvoering (contentplanning);
- maximaliseert de efficiëntie van het creëren van content;
- optimaliseert de productie workflows;
- beheert content centraal en maximaliseert de vindbaarheid en het gebruik voor contentteams (contentmap).
Een COP is een platform dat organisaties helpt bij het beheren van hun gehele contentproces, van planning, creatie, goedkeuring, publicatie, tot analyse. Het platform ondersteunt workflows, samenwerking tussen teams, "asset management" en de publicatie via verschillende kanalen.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is contentspecialisten te ondersteuning bij de ontwikkeling, publicatie, distributie en het beheer van alle content. Zo werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Lees meer over Contentinstrumenten

Personalisatie: zo maak je het verschil met je marketingstrategie
Met hyperpersonalisatie kun je gericht en gepast klanten bereiken. Daardoor voelen ze zich gezien en bijzonder – en bind je ze aan je merk.
Lees meer

Hoe ontsnappen we uit de filterbubbel?
Zoekmachines en sociale media stemmen hun content af op eerder zoekgedrag. Het resultaat: jij krijgt geen objectieve hits of posts te zien, waardoor je telkens wordt bevestigd in wat je al wist of dacht.
Lees meer

Kiezen tussen een headless en hybride CMS
Ga je voor een traditioneel, headless of hybride CMS? We leggen de voor- en nadelen uit, zodat duidelijk wordt welk type het beste bij je organisatie past.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action