First party data

Contentinstrumenten

Omschrijving

"First party data" zijn de data die een organisatie rechtstreeks van klanten en doelgroepen verzamelt, via interacties in de eigen kanalen en systemen. Deze data bevatten o.a. demografische gegevens, aard en soort van interacties, geraadpleegde content, getoonde interesses in producten en diensten. Dankzij de first party data zijn er relevante gegevens in handen om maatwerk te bieden en de klantervaring te kunnen verhogen. Voor het verzamelen en vastleggen van deze data is toestemming van de betreffende persoon nodig (zie AVG en Cookies). Zie ook Second Party en Third Party.

Contentinstrumenten

Doel van contentinstrumenten is marketeers en contentspecialisten te helpen bij het uitdenken, creëren, publiceren, distribueren en het beheren van alle content. Dankzij het toepassen van de juiste content tools werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.  


Wil je alles weten over zes soorten contentinstrumenten? Download dan onze whitepaper Contentinstrumenten.