First party data
Omschrijving
"First party data" zijn de data die een organisatie rechtstreeks van klanten en doelgroepen verzamelt, via interacties in de eigen kanalen en systemen. Deze data bevatten o.a. demografische gegevens, aard en soort van interacties, geraadpleegde content, getoonde interesses in producten en diensten. Dankzij de first party data zijn er relevante gegevens in handen om maatwerk te bieden en de klantervaring te kunnen verhogen. Voor het verzamelen en vastleggen van deze data is toestemming van de betreffende persoon nodig (zie AVG en Cookies). Zie ook Second Party en Third Party.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is contentspecialisten te ondersteuning bij de ontwikkeling, publicatie, distributie en het beheer van alle content. Zo werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Lees meer over Contentinstrumenten

Personalisatie: zo maak je het verschil met je marketingstrategie
Met hyperpersonalisatie kun je gericht en gepast klanten bereiken. Daardoor voelen ze zich gezien en bijzonder – en bind je ze aan je merk.
Lees meer

Hoe ontsnappen we uit de filterbubbel?
Zoekmachines en sociale media stemmen hun content af op eerder zoekgedrag. Het resultaat: jij krijgt geen objectieve hits of posts te zien, waardoor je telkens wordt bevestigd in wat je al wist of dacht.
Lees meer

Kiezen tussen een headless en hybride CMS
Ga je voor een traditioneel, headless of hybride CMS? We leggen de voor- en nadelen uit, zodat duidelijk wordt welk type het beste bij je organisatie past.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action