Contentplanning

Contentinstrumenten

Omschrijving

De contentplanning omvat de planning van het creëren, beheren, actualiseren en metadateren van content. De contentplanning geeft aan wanneer (met welke frequentie) welke content aangepast, verwijderd of vervangen moet worden. Of wanneer er voor specifieke doelgroepen of onderwerpen extra aandacht of capaciteit nodig is.

De contentplanning geeft een duidelijk overzicht wanneer updates voor welk onderwerp, binnen welk kanaal/contenttype er door welke contentspecialist gecreëerd moeten worden.

Ook geeft de contentplanning aan hoeveel tijd de werkzaamheden van de contentspecialist vraagt. Een goede contentplanning ruimt ook tijd in voor incidenten.

Zie voor een "planning" met meer mogelijkheden het Content Operations Platform.

Contentinstrumenten

Doel van contentinstrumenten is marketeers en contentspecialisten te helpen bij het uitdenken, creëren, publiceren, distribueren en het beheren van alle content. Dankzij het toepassen van de juiste content tools werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.  


Wil je alles weten over zes soorten contentinstrumenten? Download dan onze whitepaper Contentinstrumenten.