User Generated Content
Omschrijving
User generated content betekent: door gebruikers gecreëerde content. Voorbeelden zijn het plaatsen van foto's (online fotoboek) of films (YouTube) of het maken van een blog. Het fenomeen op zich is niet nieuw, het heeft echter een grote vlucht genomen door de laagdrempeligheid van internet en mobiele telefonie.
Naast de content gemaakt door consumenten (brieven in print media en pagina's op de socials) is het voor een organisatie ook heel belangrijk om rekening te houden met content van "professionals" zoals van journalisten, programmamakers en cabaretiers. Zowel de content van consumenten als die van professionals is content over de organisatie die er zelf geen enkele controle over heeft. Een organisatie kan er wel op reageren maar heeft op de initiële boodschap zelf geen enkele invloed.
User generated content heeft twee kanten:
- positief: verdiende meerwaarde; anderen vertellen hoe goed de organisatie, het merk product of dienst is. Dit wordt ook wel "positive word of mouth" genoemd;
- negatief: waardevermindering; anderen vertellen wat er allemaal niet goed is.
Content van professionals en consumenten kan een enorme impact op de organisatie hebben. Bij waardevermindering wordt de organisatie gedwongen om te reageren. Hierbij is maar één remedie: wees eerlijk, open en transparant, met een duidelijke en begrijpelijke boodschap. Zorg dat de content met dezelfde boodschap overal eenduidig en vooral overal vindbaar is. Als een review onterecht is kan bij sommige media een verwijderverzoek ingediend worden. Er wordt dan wel onderzocht of de review echt onterecht is.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is marketeers en contentspecialisten te helpen bij het uitdenken, creëren, publiceren, distribueren en het beheren van alle content. Dankzij het toepassen van de juiste content tools werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Wil je alles weten over zes soorten contentinstrumenten? Download dan onze whitepaper Contentinstrumenten.
Lees meer over Contentinstrumenten

Model: Content-DNA
Het DNA van je content bepaalt hoe jij jezelf op alle kanalen laat zien. In vier stappen maak je jouw eigen content-CNA met een eigen stem. Zodat iedereen, zelfs zonder logo, ziet dat jij het bent.
Lees meer

Model: Klantprofiel in kaart brengen
Met behulp van ons model Klantprofiel in kaart brengen ontwikkel je in vijf stappen een persona.
Lees meer

Linkbuilding in het AI-tijdperk: zo blijf je zichtbaar voor je doelgroep
Goede backlinks zorgen voor zichtbaarheid en autoriteit. Lees hoe je met linkbuilding inzet en hoe onze vijf V’s voor linkbuilding je - ook in dit AI tijdperk je helpen.
Lees meer

AI Overview verandert de spelregels. Ben jij er klaar voor?
AI Overview verandert zoekmachines naar antwoordmachines, Dit is nog maar het begin van alle ontwikkelingen. Lees wat ons nog te wachten staat, en hoe onze zeven tips je nu kunnen helpen.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action