Keyword Cannibalisation

Contentinstrumenten

Omschrijving

Met keyword cannibalisation wordt de focus altijd op dezelfde zoekwoorden gelegd. De ranking van de pagina's gaat dan juist dalen in plaats van stijgen.

Pagina's worden uniek door niet steeds dezelfde woorden te gebruiken, maar door diversiteit toe te passen. Bijvoorbeeld in het ene artikel mobiele telefoon, in het tweede mobieltje en in het derde artikel smartphone. Een andere mogelijkheid is de artikelen over het mobieltje samen te voegen tot een langere pagina. Pagina's met meer tekst scoren doorgaans beter in de zoekresultaten.

Door een Google zoekopdracht uit te voeren met "site:domein.xxx" (vul bij xxx de gewenste domeinnaam in) wordt zichtbaar welke pagina's geïndexeerd zijn en op welke positie ze staan.

Contentinstrumenten

Doel van contentinstrumenten is marketeers en contentspecialisten te helpen bij het uitdenken, creëren, publiceren, distribueren en het beheren van alle content. Dankzij het toepassen van de juiste content tools werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.  


Wil je alles weten over zes soorten contentinstrumenten? Download dan onze whitepaper Contentinstrumenten.