Keyword Cannibalisation
Omschrijving
Met keyword cannibalisation wordt de focus altijd op dezelfde zoekwoorden gelegd. De ranking van de pagina's gaat dan juist dalen in plaats van stijgen.
Pagina's worden uniek door niet steeds dezelfde woorden te gebruiken, maar door diversiteit toe te passen. Bijvoorbeeld in het ene artikel mobiele telefoon, in het tweede mobieltje en in het derde artikel smartphone. Een andere mogelijkheid is de artikelen over het mobieltje samen te voegen tot een langere pagina. Pagina's met meer tekst scoren doorgaans beter in de zoekresultaten.
Door een Google zoekopdracht uit te voeren met "site:domein.xxx" (vul bij xxx de gewenste domeinnaam in) wordt zichtbaar welke pagina's geïndexeerd zijn en op welke positie ze staan.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is contentspecialisten te ondersteuning bij de ontwikkeling, publicatie, distributie en het beheer van alle content. Zo werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Lees meer over Contentinstrumenten

Personalisatie: zo maak je het verschil met je marketingstrategie
Met hyperpersonalisatie kun je gericht en gepast klanten bereiken. Daardoor voelen ze zich gezien en bijzonder – en bind je ze aan je merk.
Lees meer

Hoe ontsnappen we uit de filterbubbel?
Zoekmachines en sociale media stemmen hun content af op eerder zoekgedrag. Het resultaat: jij krijgt geen objectieve hits of posts te zien, waardoor je telkens wordt bevestigd in wat je al wist of dacht.
Lees meer

Kiezen tussen een headless en hybride CMS
Ga je voor een traditioneel, headless of hybride CMS? We leggen de voor- en nadelen uit, zodat duidelijk wordt welk type het beste bij je organisatie past.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action