SEO
Omschrijving
Search Engine Optimization (SEO) staat voor een optimaal doorzoekbare website. Het doel van SEO is om webpagina's hoog in de organische gratis zoekresultaten van zoekmachines te krijgen. Hoe hoger een pagina staat, hoe meer bezoekers er naar de website komen.
Er zijn verschillende factoren - ranking factors - die van invloed zijn op de resultaten in de zoekmachines:
- goede content: het belangrijkste voor het krijgen van een positie in de top vijf;
- het gebruik van juiste zoekwoorden: door zoekwoordenonderzoek toe te passen kun je gericht aan de slag met SEO;
- meta description: een korte beschrijving of samenvatting van de inhoud van een webpagina die in de zoekmachines getoond wordt';
- Back links: links op sites van andere organisaties die naar de website van de organisatie verwijzen;
- responsive design: alle content is ook mobiel goed leesbaar;
- laadsnelheid van de website;
- technische SEO zoals duplicated content, crawling en HR Reflan.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is contentspecialisten te ondersteuning bij de ontwikkeling, publicatie, distributie en het beheer van alle content. Zo werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Lees meer over Contentinstrumenten

Personalisatie: zo maak je het verschil met je marketingstrategie
Met hyperpersonalisatie kun je gericht en gepast klanten bereiken. Daardoor voelen ze zich gezien en bijzonder – en bind je ze aan je merk.
Lees meer

Hoe ontsnappen we uit de filterbubbel?
Zoekmachines en sociale media stemmen hun content af op eerder zoekgedrag. Het resultaat: jij krijgt geen objectieve hits of posts te zien, waardoor je telkens wordt bevestigd in wat je al wist of dacht.
Lees meer

Kiezen tussen een headless en hybride CMS
Ga je voor een traditioneel, headless of hybride CMS? We leggen de voor- en nadelen uit, zodat duidelijk wordt welk type het beste bij je organisatie past.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action