Cookies
Omschrijving
Cookies zijn kleine minibestanden. Deze bestanden kunnen, na toestemming, worden geplaatst op een apparaat van een gebruiker die is verbonden met het internet. Bijvoorbeeld via een laptop, telefoon, of smart TV. Cookies worden gebruikt om informatie te verzamelen of op te slaan over hoe het gedrag is. De belangrijkste functie van cookies is om de ene gebruiker van de andere te onderscheiden. Cookies worden dus ook gebruikt om in te loggen. Een cookie zorgt ervoor dat iemand ingelogd blijft, terwijl de bezoeker met de site aan de slag is.
Er zijn verschillende soorten cookies:
- wel toestemming nodig:
- analytische cookies: analyseren het surfgedrag van bezoekers en verbeteren de kwaliteit en effectiviteit van een website;
- tracking cookies: websites (A, B, en C) geven een adverteerder toestemming om een cookie te plaatsen zodat bekend is dat de website is bezocht. De adverteerder leest de gegevens van website A, B en C uit en bouwt hiermee kennis over de bezoeker op. Zodra de bezoeker de website van de adverteerder bezoekt (of wederom A, B, C) kan er -op basis van die kennis- relevante content worden geboden.
- geen toestemming nodig:
- functionele cookies: zijn nodig om de gevraagde dienst te verlenen, zoals het tijdelijk bewaren van de taalkeuze, of de inhoud van het winkelmandje;
- technische cookies: zijn er om de sessie te ondersteunen, zoals inloggegevens.
Er zijn tijdelijke en permanente cookies. Tijdelijke cookies worden tijdelijk opgeslagen in de browser of applicatie. Zodra deze gesloten wordt, worden die cookies gewist. Permanente cookies blijven staan, ook als de sessie wordt afgesloten. De permanente cookies worden weer toegepast bij hergebruik van de applicatie of browser.
Contentinstrumenten
Doel van contentinstrumenten is marketeers en contentspecialisten te helpen bij het uitdenken, creëren, publiceren, distribueren en het beheren van alle content. Dankzij het toepassen van de juiste content tools werkt content altijd doel- én doelgroepgericht.
Wil je alles weten over zes soorten contentinstrumenten? Download dan onze whitepaper Contentinstrumenten.
Lees meer over Contentinstrumenten

Model: Content-DNA
Het DNA van je content bepaalt hoe jij jezelf op alle kanalen laat zien. In vier stappen maak je jouw eigen content-CNA met een eigen stem. Zodat iedereen, zelfs zonder logo, ziet dat jij het bent.
Lees meer

Model: Klantprofiel in kaart brengen
Met behulp van ons model Klantprofiel in kaart brengen ontwikkel je in vijf stappen een persona.
Lees meer

Linkbuilding in het AI-tijdperk: zo blijf je zichtbaar voor je doelgroep
Goede backlinks zorgen voor zichtbaarheid en autoriteit. Lees hoe je met linkbuilding inzet en hoe onze vijf V’s voor linkbuilding je - ook in dit AI tijdperk je helpen.
Lees meer

AI Overview verandert de spelregels. Ben jij er klaar voor?
AI Overview verandert zoekmachines naar antwoordmachines, Dit is nog maar het begin van alle ontwikkelingen. Lees wat ons nog te wachten staat, en hoe onze zeven tips je nu kunnen helpen.
Lees meer
Gerelateerd aan Contentinstrumenten (53)
AI
Algoritme
Alt-tag
Atomic content
AVG
Banner
Big Data
Call To Action