Klantbeeld 360°

Kanaalinstrumenten

Omschrijving

Een 360-graden klantbeeld (ook wel integraal klantbeeld genoemd) is een verzameling van alle klant- of patiëntgegevens op een centrale plek. Het zijn niet alleen de basisgegevens zoals de contactgegevens, demografische gegevens, aankoopgegevens en betaalgegevens. Het gaat ook om de relatiecyclus zoals de interacties en product- en dienstgebruik. Bovendien gaat het om de mening en de feedback van de klant.

Door al deze gegevens op dezelfde plek op te slaan, is er altijd een compleet, actueel en historisch overzicht van alle klanten, met als doel de klant veel beter te kunnen helpen en medewerkers te ondersteunen tijdens de contacten met de klant.

Kanaalinstrumenten

Doel van kanaalinstrumenten is medewerkers met klantcontacten én klanten te helpen, zodat elk klantcontact soepel verloopt. Dankzij goed ingerichte kanaalinstrumenten zijn medewerkers in staat om alle door klanten gewenste service te bieden en van elk klantcontact een memorabele beleving te maken.

Wil je alles weten over de vijf soorten kanaalinstrumenten. Download dan onze whitepaper Kanaalinstrumenten.