Mijn Omgeving

Kanaalstrategie
Kanaalinstrumenten

Omschrijving

Een Mijn Omgeving is een webportaal waar alle data en documenten staan verzameld uit de verschillende systemen van de organisatie. Dankzij een Mijn Omgeving komt alles samen op één plaats. Het geeft gebruikers (klanten en medewerkers) een volledig in- en overzicht. Bijvoorbeeld het afsprakenoverzicht, inzage in de status van een bestelling, vraag of contract. Ook inzicht in de financiële gegevens zoals kosten, facturen en betalingen.

Een Mijn Omgeving biedt klanten, medewerkers of andere gebruikers de prettige ervaring van gemak, snelheid en overzicht.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.