Above the fold

Kanaalstrategie
Kanaalinstrumenten

Omschrijving

Het begrip "Above the fold" is overgenomen uit de krantenwereld. In de digitale wereld staat above the fold letterlijk voor "boven de vouw". Het bovenste gedeelte van de webpagina wordt gebruikt om de belangrijkste informatie te presenteren. Dit deel is immers direct zichtbaar. Dit gedeelte maakt ook meteen de eerste indruk op een bezoeker. Binnen een paar tellen beslist hij of zij dan om verder te lezen, òf om de pagina weer weg te klikken.

Het doel is om bezoekers verder te laten gaan op de website, dus maak het "boven de vouw" gedeelte van een pagina echt interessant.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.