Onderwaterscherm

Kanaalstrategie
Kanaalinstrumenten

Omschrijving

Een onderwaterscherm is een prachtige term; het woord verklaart alles.

Een onderwaterscherm is een hulpmiddel om inzicht te geven in de processen die achter de schermen plaatsvinden. Het wordt tegenwoordig minder toegepast dan pakweg 10 jaar geleden omdat technische processen steeds meer geautomatiseerd en minder zichtbaar zijn geworden. Het principe van transparantie binnen de systemen is nog steeds belangrijk. Vooral in ontwikkelomgevingen waar monitoring en "debugging" essentieel blijven. Moderne dashboards en monitoringtools integreren deze inzichten nu vaak op een gebruiksvriendelijke manier, waardoor aparte "onderwaterschermen" minder noodzakelijk zijn.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.