Persoonlijke Internetpagina

Kanaalstrategie
Kanaalinstrumenten

Omschrijving

De Persoonlijke Internetpagina - PIP genaamd - is het interactieve portaal waar inwoners en organisaties online 24 uur per dag "zaken" doen met de overheid.

Via een persoonlijke internetpagina kan:

  • een aanvraag worden ingediend;
  • een melding worden gedaan;
  • de status worden ingezien en gevolgd van een "zaak";
  • een officieel document worden ingezien;
  • een document worden toegevoegd.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.