E-commerce

Kanaalstrategie
Kanaalinstrumenten

Omschrijving

E-commerce staat voor elektronische bedrijfsvoering die via internet wordt uitgevoerd. Het beperkt zich niet tot webshops. E-commerce heeft betrekking op fysieke goederen en diensten en op digitale producten en diensten, bijvoorbeeld een film of een podcast. Het vindt plaats in de business-to-business (B2B) of business-to-consumer (B2C) markt, maar ook bij consumenten onderling (Marktplaats). Ook binnen de overheid heeft e-commerce een functie.

E-commerce omvat het hele proces van de transactie: kopen, verkopen, leveren, betalen en de administratieve afwikkeling. Met behulp van devices zoals laptop, smartphone, smartwatches, tablets of digitale assistenten kan de transactie worden uitgevoerd.

Kanaalstrategie

Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.