E-commerce
Omschrijving
E-commerce staat voor elektronische bedrijfsvoering die via internet wordt uitgevoerd. Het beperkt zich niet tot webshops. E-commerce heeft betrekking op fysieke goederen en diensten en op digitale producten en diensten, bijvoorbeeld een film of een podcast. Het vindt plaats in de business-to-business (B2B) of business-to-consumer (B2C) markt, maar ook bij consumenten onderling (Marktplaats). Ook binnen de overheid heeft e-commerce een functie.
E-commerce omvat het hele proces van de transactie: kopen, verkopen, leveren, betalen en de administratieve afwikkeling. Met behulp van devices zoals laptop, smartphone, smartwatches, tablets of digitale assistenten kan de transactie worden uitgevoerd.
Kanaalstrategie
Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.
Lees meer over Kanaalstrategie

Kanaalstrategie: vind en verbind je klanten
Met de juiste strategie bied je klanten een vlekkeloze ervaring via alle kanalen. Ontdek hoe je klanten consistent en effectief aan je bindt.
Lees meer

Het internet is gekaapt door Big Tech
Het internet is gekaapt door Big Tech. Het manifest bespreekt elf concrete stappen om je digitale vrijheid terug te pakken. Download het gratis.
Lees meer

Recap van onze Hackathon: minder afhankelijk van Big Tech
We organiseerden een Hackathon over de invloed Big Tech. Wat bleek? Ontsnappen is niet zo simpel als het lijkt.
Lees meer

Ontdek de ontwikkeling van Marketing 1.0 naar 6.0
Multichannel en meta marketing toepassen, waar de grenzen tussen de digitale en fysieke wereld vervagen? Lees de verschillen tussen marketingniveaus 1.0 – 6.0.
Lees meer
Gerelateerd aan Kanaalstrategie (47)
Agile
AI-assistent
Begrippenwijzer
Breadcrumb trail
Business Intelligence
Chatbot
Click map
Click through rate