Selfservice dienst
Omschrijving
Een selfservice dienst, of een E-dienst, is een online omgeving waar klanten zelf van alles kunnen regelen. Sommige selfservice toepassingen zitten achter een password andere weer niet en weer andere combineren dit juist. Bijvoorbeeld voor het berekenen van een hypotheek zijn geen persoonlijke (financiële) gegevens nodig, dus ook geen beveiligde gegevens. Als er daadwerkelijk een hypotheek aangevraagd gaat worden is het wel nodig om dit in een veilige omgeving met een password te doen. Dan kan de hypotheekaanvrager ook de status volledig volgen vanaf de afhandeling van de aanvraag in de eigen veilige online-omgeving. Ook kunnen in deze omgeving na de toekenning van de hypotheek de financiële consequenties worden afgehandeld en (op)gevolgd.
E-diensten en Selfservice diensten zijn er in alle sectoren en voor alle doelgroepen. De uitwerking en functionaliteit zal per sector verschillen. Een gemeentelijk e-loket - ook wel "Mijn Omgeving" genoemd - ziet er totaal anders uit dan de Selfservice toepassing bij een garage.
Kanaalstrategie
Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.
Lees meer over Kanaalstrategie

Kanaalstrategie: vind en verbind je klanten
Met de juiste strategie bied je klanten een vlekkeloze ervaring via alle kanalen. Ontdek hoe je klanten consistent en effectief aan je bindt.
Lees meer

Het internet is gekaapt door Big Tech
Het internet is gekaapt door Big Tech. Het manifest bespreekt elf concrete stappen om je digitale vrijheid terug te pakken. Download het gratis.
Lees meer

Recap van onze Hackathon: minder afhankelijk van Big Tech
We organiseerden een Hackathon over de invloed Big Tech. Wat bleek? Ontsnappen is niet zo simpel als het lijkt.
Lees meer

Ontdek de ontwikkeling van Marketing 1.0 naar 6.0
Multichannel en meta marketing toepassen, waar de grenzen tussen de digitale en fysieke wereld vervagen? Lees de verschillen tussen marketingniveaus 1.0 – 6.0.
Lees meer
Gerelateerd aan Kanaalstrategie (47)
Agile
AI-assistent
Begrippenwijzer
Breadcrumb trail
Business Intelligence
Chatbot
Click map
Click through rate