Selfservice dienst

Kanaalstrategie
Kanaalinstrumenten

Omschrijving

Een selfservice dienst, of een E-dienst, is een online omgeving waar klanten zelf van alles kunnen regelen. Sommige selfservice toepassingen zitten achter een password andere weer niet en weer andere combineren dit juist. Bijvoorbeeld voor het berekenen van een hypotheek zijn geen persoonlijke (financiële) gegevens nodig, dus ook geen beveiligde gegevens. Als er daadwerkelijk een hypotheek aangevraagd gaat worden is het wel nodig om dit in een veilige omgeving met een password te doen. Dan kan de hypotheekaanvrager ook de status volledig volgen vanaf de afhandeling van de aanvraag in de eigen veilige online-omgeving. Ook kunnen in deze omgeving na de toekenning van de hypotheek de financiële consequenties worden afgehandeld en (op)gevolgd.

E-diensten en Selfservice diensten zijn er in alle sectoren en voor alle doelgroepen. De uitwerking en functionaliteit zal per sector verschillen. Een gemeentelijk e-loket - ook wel "Mijn Omgeving" genoemd - ziet er totaal anders uit dan de Selfservice toepassing bij een garage.

Kanaalstrategie

Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.