DigiD

Kanaalstrategie
Kanaalinstrumenten

Omschrijving

DigiD staat voor Digitale Identiteit. De Digitale Identiteit (DigiD) is het systeem waarmee (semi) overheidsinstellingen de identiteit kunnen verifiëren van burgers en organisaties.

Met je DigiD kan iedereen die er over beschikt makkelijk en veilig inloggen bij sites van de overheid. Bijvoorbeeld bij de Belastingdienst, het onderwijs, de zorg of een pensioenfonds. De persoonlijke gegevens blijven goed beschermd.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.