Click through rate
Omschrijving
De click through rate brengt in beeld hoeveel mensen klikken op een zoekresultaat, advertentie of link, in verhouding tot het aantal mensen dat deze gezien heeft. De CTR wordt gebruikt om de effectiviteit van zoekresultaten, advertenties, e-mails en CTA's te meten en te verbeteren.
De CTR is het aantal klikken op het zoekresultaat, advertentie of de link, gedeeld door het aantal keren dat het gezochte is bekeken. Dus klikken ÷ vertoningen = CTR. Als u bijvoorbeeld 5 klikken en 100 vertoningen zou hebben, zou de CTR 5% zijn.
Een vertoning vindt plaats wanneer iemand het zoekresultaat, advertentie, CTA of link ziet.
Kanaalstrategie
Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.
Lees meer over Kanaalstrategie

Kanaalstrategie: vind en verbind je klanten
Met de juiste strategie bied je klanten een vlekkeloze ervaring via alle kanalen. Ontdek hoe je klanten consistent en effectief aan je bindt.
Lees meer

Het internet is gekaapt door Big Tech
Het internet is gekaapt door Big Tech. Het manifest bespreekt elf concrete stappen om je digitale vrijheid terug te pakken. Download het gratis.
Lees meer

Recap van onze Hackathon: minder afhankelijk van Big Tech
We organiseerden een Hackathon over de invloed Big Tech. Wat bleek? Ontsnappen is niet zo simpel als het lijkt.
Lees meer

Ontdek de ontwikkeling van Marketing 1.0 naar 6.0
Multichannel en meta marketing toepassen, waar de grenzen tussen de digitale en fysieke wereld vervagen? Lees de verschillen tussen marketingniveaus 1.0 – 6.0.
Lees meer
Gerelateerd aan Kanaalstrategie (47)
Agile
AI-assistent
Begrippenwijzer
Breadcrumb trail
Business Intelligence
Chatbot
Click map
Click through rate