Click through rate

Kanaalstrategie
Kanaalinstrumenten

Omschrijving

De click through rate brengt in beeld hoeveel mensen klikken op een zoekresultaat, advertentie of link, in verhouding tot het aantal mensen dat deze gezien heeft. De CTR wordt gebruikt om de effectiviteit van zoekresultaten, advertenties, e-mails en CTA's te meten en te verbeteren.

De CTR is het aantal klikken op het zoekresultaat, advertentie of de link, gedeeld door het aantal keren dat het gezochte is bekeken. Dus klikken ÷ vertoningen = CTR. Als u bijvoorbeeld 5 klikken en 100 vertoningen zou hebben, zou de CTR 5% zijn.

Een vertoning vindt plaats wanneer iemand het zoekresultaat, advertentie, CTA of link ziet.

Kanaalstrategie

Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.