Click through rate

Kanaalstrategie
Kanaalinstrumenten

Omschrijving

De click through rate brengt in beeld hoeveel mensen klikken op een zoekresultaat, advertentie of link, in verhouding tot het aantal mensen dat deze gezien heeft. De CTR wordt gebruikt om de effectiviteit van zoekresultaten, advertenties, e-mails en CTA's te meten en te verbeteren.

De CTR is het aantal klikken op het zoekresultaat, advertentie of de link, gedeeld door het aantal keren dat het gezochte is bekeken. Dus klikken ÷ vertoningen = CTR. Als u bijvoorbeeld 5 klikken en 100 vertoningen zou hebben, zou de CTR 5% zijn.

Een vertoning vindt plaats wanneer iemand het zoekresultaat, advertentie, CTA of link ziet.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.