AI-assistent
Omschrijving
Een AI-assistent is een softwareprogramma dat taken uitvoert, zoals een tekst lezen, gesprekken opnemen, bellen en nog veel meer. De AI-assistent kan worden ingezet om taken te vergemakkelijken en te automatiseren; ze gaan steeds meer over actie, zoals communiceren, orkestreren en automatiseren.
De 'Large Language Model (LLM) Agents' kunnen taken automatiseren waarvoor voorheen meerdere systemen en interfaces nodig waren. Ze kunnen informatie ophalen en bijwerken, acties uitvoeren en naadloos samenwerken met verschillende kanalen, gegevensbronnen en systemen.
Bijvoorbeeld in de vorm van:
- 'DIV': samenvatten van documenten en het vergelijken van overeenkomsten.
- Klantenservice: 24/7 beschikbaar zijn en snelle en consistente antwoorden en oplossingen bieden.
- Personalisatie marketing: klantgegevens analyseren en op basis daarvan gerichte aanbevelingen doen
- Socials en managen:
- Berichten organiseren, creëren en publiceren.
- Sentimenten en ontwikkelingen in klantreacties monitoren en analyseren.
Kanaalstrategie
Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten - een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.
Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.
Lees meer over Kanaalstrategie

Model: Kanalen in perfecte harmonie
Sluiten je kanalen naadloos op elkaar aan, dan ervaart een klant er geen drempels tussen – waar ook in de klantreis. Hierdoor bieden ze samen een vloeiende, consistente en coherente klantbeleving. Zo benut je ieder kanaal optimaal, en vervullen ze elk een unieke, belangrijke rol binnen het geheel. In vier stappen zorg jij voor een integrale samenhang.
Lees meer

Model: De kracht van je kanalen
Elk kanaal heeft een eigen functie – denk aan klanten informeren, aantrekken of overtuigen. Door je kanalen onderling te vergelijken, maak je voor elke stap in de klantreis inzichtelijk welk kanaal het meest geschikt is. Gebruik hiervoor ons handige model. Dan heb ik acht stappen het inzicht én overzicht.
Lees meer

Model: Kanaalformule
Met een kanaalformule zorg je dat je kanalen stuk voor stuk een unieke rol vervullen.. In zeven stappen maak je een kanaalformule zodat ze allemaal een unieke rol kunnen vervullen.
Lees meer

Kanaalstrategie: vind en verbind je klanten
Met de juiste strategie bied je klanten een vlekkeloze ervaring via alle kanalen. Ontdek hoe je klanten consistent en effectief aan je bindt.
Lees meer
Gerelateerd aan Kanaalstrategie (47)
Agile
AI-assistent
Begrippenwijzer
Breadcrumb trail
Business Intelligence
Chatbot
Click map
Click through rate