AI-assistent

Kanaalstrategie

Omschrijving

Een AI-assistent is een softwareprogramma dat taken uitvoert, zoals een tekst lezen, gesprekken opnemen, bellen en nog veel meer. De AI-assistent kan worden ingezet om taken te vergemakkelijken en te automatiseren; ze gaan steeds meer over actie, zoals communiceren, orkestreren en automatiseren.

De 'Large Language Model (LLM) Agents' kunnen taken automatiseren waarvoor voorheen meerdere systemen en interfaces nodig waren. Ze kunnen informatie ophalen en bijwerken, acties uitvoeren en naadloos samenwerken met verschillende kanalen, gegevensbronnen en systemen.

Bijvoorbeeld in de vorm van:

  • 'DIV': samenvatten van documenten en het vergelijken van overeenkomsten.
  • Klantenservice: 24/7 beschikbaar zijn en snelle en consistente antwoorden en oplossingen bieden.
  • Personalisatie marketing: klantgegevens analyseren en op basis daarvan gerichte aanbevelingen doen
  • Socials en managen:
    - Berichten organiseren, creëren en publiceren.
    - Sentimenten en ontwikkelingen in klantreacties monitoren en analyseren.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.