Social media

Kanaalstrategie

Omschrijving

Social media of socials zijn alle online platformen met een sociaal karakter, waar gebruikers zelf de content verzorgen; "user generated content". Sociale media bieden gebruikers de mogelijkheid om verhalen te delen of om hun sociale netwerken (verder) uit te bouwen. Er is veel interactie en dialoog tussen de gebruikers onderling.

Voorbeelden van socials zijn: microblogs, (X) videosites (Youtube), weblogs (Frankwatching) of social netwerken (zoals Facebook, LinkedIn en TikTok) en chat apps (WhatsApp).

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.