Web 2.0

Kanaalstrategie

Omschrijving

Web 2.0 (2005) staat voor interactie. Web 2.0 stelt gebruikers in staat om met elkaar in contact te komen. Gebruikers bepalen zelf welke content op welke manier op het scherm verschijnt. Gebruikers kunnen zelf gemakkelijk content in digitale kanalen plaatsen.

Enkele voorbeelden:

  • gebruikers kunnen zich aansluiten bij een sociaal netwerk (zoals Facebook);
  • ze kunnen een eigen profiel maken (Mijn X) binnen een portaal, waarmee ze uitsluitend gewenste content gepresenteerd krijgen;
  • ze kunnen een reactie op een artikel geven of een blog starten.

Het komt erop neer dat Web 2.0 de mogelijkheid biedt tot participatie, interacties en transacties.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.