Web 2.0

Kanaalstrategie

Omschrijving

Web 2.0 (2005) staat voor interactie. Web 2.0 stelt gebruikers in staat om met elkaar in contact te komen. Gebruikers bepalen zelf welke content op welke manier op het scherm verschijnt. Gebruikers kunnen zelf gemakkelijk content in digitale kanalen plaatsen.

Enkele voorbeelden:

  • gebruikers kunnen zich aansluiten bij een sociaal netwerk (zoals Facebook);
  • ze kunnen een eigen profiel maken (Mijn X) binnen een portaal, waarmee ze uitsluitend gewenste content gepresenteerd krijgen;
  • ze kunnen een reactie op een artikel geven of een blog starten.

Het komt erop neer dat Web 2.0 de mogelijkheid biedt tot participatie, interacties en transacties.

Kanaalstrategie

Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.