Web 2.0
Omschrijving
Web 2.0 (2005) staat voor interactie. Web 2.0 stelt gebruikers in staat om met elkaar in contact te komen. Gebruikers bepalen zelf welke content op welke manier op het scherm verschijnt. Gebruikers kunnen zelf gemakkelijk content in digitale kanalen plaatsen.
Enkele voorbeelden:
- gebruikers kunnen zich aansluiten bij een sociaal netwerk (zoals Facebook);
- ze kunnen een eigen profiel maken (Mijn X) binnen een portaal, waarmee ze uitsluitend gewenste content gepresenteerd krijgen;
- ze kunnen een reactie op een artikel geven of een blog starten.
Het komt erop neer dat Web 2.0 de mogelijkheid biedt tot participatie, interacties en transacties.
Kanaalstrategie
Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.
Lees meer over Kanaalstrategie

Kanaalstrategie: vind en verbind je klanten
Met de juiste strategie bied je klanten een vlekkeloze ervaring via alle kanalen. Ontdek hoe je klanten consistent en effectief aan je bindt.
Lees meer

Het internet is gekaapt door Big Tech
Het internet is gekaapt door Big Tech. Het manifest bespreekt elf concrete stappen om je digitale vrijheid terug te pakken. Download het gratis.
Lees meer

Recap van onze Hackathon: minder afhankelijk van Big Tech
We organiseerden een Hackathon over de invloed Big Tech. Wat bleek? Ontsnappen is niet zo simpel als het lijkt.
Lees meer

Ontdek de ontwikkeling van Marketing 1.0 naar 6.0
Multichannel en meta marketing toepassen, waar de grenzen tussen de digitale en fysieke wereld vervagen? Lees de verschillen tussen marketingniveaus 1.0 – 6.0.
Lees meer
Gerelateerd aan Kanaalstrategie (47)
Agile
AI-assistent
Begrippenwijzer
Breadcrumb trail
Business Intelligence
Chatbot
Click map
Click through rate