Spraakassistent

Kanaalstrategie

Omschrijving

Een spraakassistent is een hulpmiddel: je kunt er vragen aan stellen, opdrachten verstrekken of een praatje mee maken. Voorbeelden zijn "weet jij wat voor weer het is vandaag"? (vraag) en "doe het zonnescherm naar beneden" (opdracht) "het is lekker zonnig vandaag, vind je niet?" (praatje).

De Android en Apple-telefoons hebben eigen spraakassistentie, die verschillende functies hebben. Er zijn ook specifieke apparaten die een ingebouwde spraakassistent hebben. Voorbeelden zijn Google Nest of een Amazon Alexa.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.