Spraakassistent

Kanaalstrategie

Omschrijving

Een spraakassistent is een hulpmiddel: je kunt er vragen aan stellen, opdrachten verstrekken of een praatje mee maken. Voorbeelden zijn "weet jij wat voor weer het is vandaag"? (vraag) en "doe het zonnescherm naar beneden" (opdracht) "het is lekker zonnig vandaag, vind je niet?" (praatje).

De Android en Apple-telefoons hebben eigen spraakassistentie, die verschillende functies hebben. Er zijn ook specifieke apparaten die een ingebouwde spraakassistent hebben. Voorbeelden zijn Google Nest of een Amazon Alexa.

Kanaalstrategie

Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.