Omnichannel

Kanaalstrategie

Omschrijving

Bij omnichannel worden meerdere kanalen geïntegreerd ingezet. Doel is de gebruikerservaring te verbeteren en de contactmomenten met de doelgroep verder uit te breiden. De klant staat centraal. Elk kanaal wordt op zijn kracht en eigenheid ingezet. Een klant ervaart een naadloze klantbeleving onafhankelijk van de route door de kanalen. Klantreizen en klantprocessen ondersteunen de klant en de medewerker.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.