Web 4.0

Kanaalstrategie

Omschrijving

Voor web 4.0 (is nog een concept) bestaat nog geen definitie. Het doel is om een meer autonome en een gedecentraliseerde online omgeving te bieden. Een omgeving die directere communicatie tussen mensen en hun apparaten mogelijk maakt, zonder dat er tussenpersonen nodig zijn. Dit kan inhouden dat er nieuwe digitale interacties en diensten worden gecreëerd, die niet door gecentraliseerde organisaties worden aangestuurd. Hiervoor worden decentrale technologieën gebruikt, zoals gedistribueerde systemen, peer-to-peer-netwerken en blockchain.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.