Multichannel

Kanaalstrategie

Omschrijving

Multichannel betekent dat meerdere kanalen naast elkaar worden ingezet. Bijvoorbeeld een webshop en een fysieke winkel. De webshop en de winkel werken niet samen, ze hebben elk hun eigen visie, management en teams die op hun eigen manier werken.

Er is geen consistentie en geen naadloze overgang van kanaal naar kanaal.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.