Website

Kanaalstrategie

Omschrijving

Een website is een "plaats" op het "web"; het heeft een adres, namelijk een URL. De website is de plaats waar vraag en aanbod elkaar vinden. Een goede website heeft een heldere structuur met een goed doortimmerde en uitgebalanceerde sitemap, heeft vooral een hoge vindbaarheid en is gebruikersvriendelijk.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.