Web 5.0

Kanaalstrategie

Omschrijving

Web 5.0 (concept is in een pril stadium) heeft een sterke focus op het creëren van een onderling verbonden online omgeving die intelligent en emotioneel responsief is. Bedoeld wordt een directe communicatie met gebruikers, vergelijkbaar met hoe individuen met elkaar communiceren inclusief emotie detectie. Op dit moment is de web 5.0-versie nog in ontwikkeling. Het primaire doel van web 5.0 zou zich richten op het machtigen van gebruikers om de controle en het eigenaarschap van hun data terug te krijgen.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.