Begrippenwijzer

Kanaalstrategie

Omschrijving

Een begrippenwijzer is een overzicht van begrippen met een toelichting op het specifieke begrip. Een begrippenwijzer dient als "afspraak" over hoe binnen een organisatie een bepaald begrip geschreven (spelling) en toegepast wordt (context).

Met als doel:

  • consistentie in alle content op alle kanalen te realiseren;
  • content voor klanten begrijpelijk te maken omdat de gebruikte woorden in de taal - op het kennisniveau - van de klant zijn geschreven;
  • het goed toepassen van SEO.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.