Web 3.0
Omschrijving
Web 3.0 (het idee is begin 2000 ontstaan) benadrukt het belang van het verbeteren van het vermogen van het web om data te begrijpen en te interpreteren. Het doel is om een intelligenter en context bewuster web te creëren. Dit maakt geavanceerde functies mogelijk, zoals verbeterde zoekresultaten, betere personalisatie en automatisering.
Web 3.0 draait om het bieden van een gepersonaliseerde gebruikerservaring waarbij het individu de controle heeft. Controle betekent vooral een veel sterkere nadruk op het bezitten en controleren van de eigen gegevens: internet democratising.
Web 3.0 wil de online ervaring menselijker maken door een directe communicatie tussen gelijken tot stand te brengen: peer-to-peer netwerk. Dit is een gelijkwaardig netwerk waarbij eindgebruikers direct gegevens met elkaar kunnen delen. Door deze ontwikkeling worden mensen effectiever met elkaar in contact gebracht.
Belangrijkste kenmerken zijn:
- controle en privacy. Gebruikers krijgen de controle over hun online identiteit en data terug van centrale providers;
- semantisch web: is een uitbreiding van de 2.0; ontworpen om internetgegevens leesbaar te maken voor machines;
- kunstmatige intelligentie: nabootsen van het besluitvormings- en probleemoplossend vermogen van mensen;
- 3D-graphics: driedimensionale voorstellingen zoals second live;
- connectiviteit: bijvoorbeeld "internet of things (IoT)" en de mogelijkheid om in elk huis een digitale assistent, koelkasten, stofzuigers, etc. te hebben.
Kanaalstrategie
Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten - een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.
Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.
Lees meer over Kanaalstrategie

Model: Kanalen in perfecte harmonie
Sluiten je kanalen naadloos op elkaar aan, dan ervaart een klant er geen drempels tussen – waar ook in de klantreis. Hierdoor bieden ze samen een vloeiende, consistente en coherente klantbeleving. Zo benut je ieder kanaal optimaal, en vervullen ze elk een unieke, belangrijke rol binnen het geheel. In vier stappen zorg jij voor een integrale samenhang.
Lees meer

Model: De kracht van je kanalen
Elk kanaal heeft een eigen functie – denk aan klanten informeren, aantrekken of overtuigen. Door je kanalen onderling te vergelijken, maak je voor elke stap in de klantreis inzichtelijk welk kanaal het meest geschikt is. Gebruik hiervoor ons handige model. Dan heb ik acht stappen het inzicht én overzicht.
Lees meer

Model: Kanaalformule
Met een kanaalformule zorg je dat je kanalen stuk voor stuk een unieke rol vervullen.. In zeven stappen maak je een kanaalformule zodat ze allemaal een unieke rol kunnen vervullen.
Lees meer

Kanaalstrategie: vind en verbind je klanten
Met de juiste strategie bied je klanten een vlekkeloze ervaring via alle kanalen. Ontdek hoe je klanten consistent en effectief aan je bindt.
Lees meer
Gerelateerd aan Kanaalstrategie (47)
Agile
AI-assistent
Begrippenwijzer
Breadcrumb trail
Business Intelligence
Chatbot
Click map
Click through rate