Web 3.0
Omschrijving
Web 3.0 (het idee is begin 2000 ontstaan) benadrukt het belang van het verbeteren van het vermogen van het web om data te begrijpen en te interpreteren. Het doel is om een intelligenter en context bewuster web te creëren. Dit maakt geavanceerde functies mogelijk, zoals verbeterde zoekresultaten, betere personalisatie en automatisering.
Web 3.0 draait om het bieden van een gepersonaliseerde gebruikerservaring waarbij het individu de controle heeft. Controle betekent vooral een veel sterkere nadruk op het bezitten en controleren van de eigen gegevens: internet democratising.
Web 3.0 wil de online ervaring menselijker maken door een directe communicatie tussen gelijken tot stand te brengen: peer-to-peer netwerk. Dit is een gelijkwaardig netwerk waarbij eindgebruikers direct gegevens met elkaar kunnen delen. Door deze ontwikkeling worden mensen effectiever met elkaar in contact gebracht.
Belangrijkste kenmerken zijn:
- controle en privacy. Gebruikers krijgen de controle over hun online identiteit en data terug van centrale providers;
- semantisch web: is een uitbreiding van de 2.0; ontworpen om internetgegevens leesbaar te maken voor machines;
- kunstmatige intelligentie: nabootsen van het besluitvormings- en probleemoplossend vermogen van mensen;
- 3D-graphics: driedimensionale voorstellingen zoals second live;
- connectiviteit: bijvoorbeeld "internet of things (IoT)" en de mogelijkheid om in elk huis een digitale assistent, koelkasten, stofzuigers, etc. te hebben.
Kanaalstrategie
Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.
Lees meer over Kanaalstrategie

Kanaalstrategie: vind en verbind je klanten
Met de juiste strategie bied je klanten een vlekkeloze ervaring via alle kanalen. Ontdek hoe je klanten consistent en effectief aan je bindt.
Lees meer

Het internet is gekaapt door Big Tech
Het internet is gekaapt door Big Tech. Het manifest bespreekt elf concrete stappen om je digitale vrijheid terug te pakken. Download het gratis.
Lees meer

Recap van onze Hackathon: minder afhankelijk van Big Tech
We organiseerden een Hackathon over de invloed Big Tech. Wat bleek? Ontsnappen is niet zo simpel als het lijkt.
Lees meer

Ontdek de ontwikkeling van Marketing 1.0 naar 6.0
Multichannel en meta marketing toepassen, waar de grenzen tussen de digitale en fysieke wereld vervagen? Lees de verschillen tussen marketingniveaus 1.0 – 6.0.
Lees meer
Gerelateerd aan Kanaalstrategie (47)
Agile
AI-assistent
Begrippenwijzer
Breadcrumb trail
Business Intelligence
Chatbot
Click map
Click through rate