Formule

Kanaalstrategie

Omschrijving

Een (redactie) formule is een strategisch raamwerk voor een kanaal/middel, o.a. een website of social media of een e-zine. Voor elk middel worden de formulepijlers, de inhoud en de vorm vastgesteld. Ook wordt beschreven wat, wanneer, hoe, volgens welke kwaliteit en welke frequentie, aan welke doelgroep aan content en functionaliteit wordt geboden. Een formule speelt in op de behoeften van de doelgroep.

In de formule worden het beleid en de uitgangspunten voor de samenhang van alle kanalen/middelen geduid, zodat de kanalen/middelen elkaar nooit kunnen overlappen.

Een formule maakt deel uit van een "Content Playbook".

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.