Kanaal
Omschrijving
Kanalen zijn het transportmedium die organisaties en haar doelgroepen tot hun beschikking hebben om met elkaar in contact te zijn.
Het aantal kanalen dat wordt gebruikt voor de interactie tussen organisaties en doelgroepen is enorm toegenomen. Waar vroeger uitsluitend de winkel en de telefoon werden gebruikt, is er nu een grote diversiteit aan kanalen bij gekomen. Voorbeelden hiervan zijn social media, chat bot, virtual reality en digital out of home (DOOH). Organisaties passen gemiddeld wel 15 kanalen toe. De doelgroep maakt geen onderscheid tussen die kanalen. Voor de doelgroep is elke organisatie één entiteit, ongeacht het kanaal. Via alle kanalen van een organisatie dient daarom de beleving, verhalen over hetzelfde onderwerp, en de service consistent te zijn. Klanten willen bij elk contact slechts één organisatie of één merk zien en ervaren. Om deze reden is een gedegen kanaalstrategie en kanaalmanagement onontbeerlijk.
Kanaalstrategie
Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.
Lees meer over Kanaalstrategie

Kanaalstrategie: vind en verbind je klanten
Met de juiste strategie bied je klanten een vlekkeloze ervaring via alle kanalen. Ontdek hoe je klanten consistent en effectief aan je bindt.
Lees meer

Het internet is gekaapt door Big Tech
Het internet is gekaapt door Big Tech. Het manifest bespreekt elf concrete stappen om je digitale vrijheid terug te pakken. Download het gratis.
Lees meer

Recap van onze Hackathon: minder afhankelijk van Big Tech
We organiseerden een Hackathon over de invloed Big Tech. Wat bleek? Ontsnappen is niet zo simpel als het lijkt.
Lees meer

Ontdek de ontwikkeling van Marketing 1.0 naar 6.0
Multichannel en meta marketing toepassen, waar de grenzen tussen de digitale en fysieke wereld vervagen? Lees de verschillen tussen marketingniveaus 1.0 – 6.0.
Lees meer
Gerelateerd aan Kanaalstrategie (47)
Agile
AI-assistent
Begrippenwijzer
Breadcrumb trail
Business Intelligence
Chatbot
Click map
Click through rate