Portaal

Kanaalstrategie

Omschrijving

Een portaal is de toegangspoort tot meerdere websites of sub-sites en applicaties. Het is een web-toepassing die eenduidig toegang geeft tot een breed aanbod aan content, e-diensten en interactieve applicaties. Een goed portaal:

  • heeft een eenduidige gebruikersomgeving, waarbinnen content, functionaliteit en verschillende applicaties gecombineerd zijn. Door portaalbezoekers wordt dit allemaal als één integraal geheel ervaren;
  • kan content dynamisch aanpassen aan de doelgroepen (personalisatie) of de gebruikers in staat stellen het portaal naar eigen wens aan te passen (maatwerk).

Kanaalstrategie

Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.