Portaal

Kanaalstrategie

Omschrijving

Een portaal is de toegangspoort tot meerdere websites of sub-sites en applicaties. Het is een web-toepassing die eenduidig toegang geeft tot een breed aanbod aan content, e-diensten en interactieve applicaties. Een goed portaal:

  • heeft een eenduidige gebruikersomgeving, waarbinnen content, functionaliteit en verschillende applicaties gecombineerd zijn. Door portaalbezoekers wordt dit allemaal als één integraal geheel ervaren;
  • kan content dynamisch aanpassen aan de doelgroepen (personalisatie) of de gebruikers in staat stellen het portaal naar eigen wens aan te passen (maatwerk).

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.