Chatbot

Kanaalstrategie

Omschrijving

Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner die werkt op basis van getypte berichten. Het kan een opdracht ontvangen in de zin van "welke hotels zijn in centrum van Amsterdam?" En vervolgens het antwoord op het scherm presenteren.

Chatbots worden voor verschillende functies ingezet o.a. klantenservice, leadgeneratie, advertising. Er zijn ook chatbots - ook wel scriptbots genoemd, of nog geavanceerder AI assistenten - waarmee een conversatie kan worden gevoerd. Als aan dit type chatbot AI is toegevoegd kan een chatbot zelf de vraag analyseren en het antwoord geven. Deze chatbot leert van de gesprekken die er gevoerd worden. Zo leert de chatbot steeds beter begrijpen wat mensen bedoelen en wat het antwoord moet zijn.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.