Chatbot

Kanaalstrategie

Omschrijving

Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner die werkt op basis van getypte berichten. Het kan een opdracht ontvangen in de zin van "welke hotels zijn in centrum van Amsterdam?" En vervolgens het antwoord op het scherm presenteren.

Chatbots worden voor verschillende functies ingezet o.a. klantenservice, leadgeneratie, advertising. Er zijn ook chatbots - ook wel scriptbots genoemd, of nog geavanceerder AI assistenten - waarmee een conversatie kan worden gevoerd. Als aan dit type chatbot AI is toegevoegd kan een chatbot zelf de vraag analyseren en het antwoord geven. Deze chatbot leert van de gesprekken die er gevoerd worden. Zo leert de chatbot steeds beter begrijpen wat mensen bedoelen en wat het antwoord moet zijn.

Kanaalstrategie

Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde inzet van alle kanalen. Zo ontstaat een fantastische beleving en uitstekende service voor elke doelgroep. En uiteraard: zo effectief en efficiënt mogelijk. Alle doelgroepsegmenten krijgen een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline.