Community

Kanaalstrategie

Omschrijving

Een community is een groep mensen met een gemeenschappelijk interessegebied, die daar doorlopend contact / interactie met elkaar over hebben. Het is een (digitale) plaats waar mensen zich thuis voelen, elkaars taal spreken, ideeën en meningen delen. Een online community is de virtuele plek voor de community. Er zijn ook leefgemeenschappen in de vorm van een community: met een ideologische, religieuze of politieke verwantschap.

Kanaalstrategie

Een kanaalstrategie is dé strategie om - op basis van kennis over klanten -  een optimale klantbediening en beleving te bieden. Doel van de kanaalstrategie is een gecoördineerde en effectieve omnichannel inzet van alle kanalen om een hoge vindbaarheid, bereik en plezierige interactie te realiseren. Zodat  klanten zich verbonden voelen door een prettige ervaring én uitstekende service. Alle doelgroepsegmenten ondervinden een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle kanalen, ongeacht de stap in hun klantreis. Zowel online als offline. Met als resultaat een hoge klanttevredenheid.

Wil je weten hoe je jouw kanaalstrategie ontwikkeld? Download dan onze whitepaper kanaalstrategie VERBINDEN.